måndag 3 april 2017

Vackert förfall och riktig färgboost




Svältfödd på färg

Tänk att tulpaner kan vara så vackra i alla stadier från alldeles krispiga och knoppiga till totalt förfall. Det finns många tillfällen att njuta av dom på vägen. Just nu gillar jag färgstarka tulpaner - det är som att man är svältfödd på färg efter den långa vintern (som knappt varit någon vinter).




Lite fransig i kanterna

Vissa dagar kan jag känna igen mig i en alldeles utblommad tulpan. Man orkar liksom inget mer än att hänga över kanten och känner sig lite fransig i kanterna.





Färgboost

Visst är den orangeröda tulpanen läcker mot den turkosblå färgen på bordet ? En riktig färgboost som man behöver nu i brytningen till den riktiga våren.




Sista rycket

Här är tulpanerna i precis-slagit-ut-stadiet. Dom har stått sig länge - nästan två veckor. Så det har blivit många njuta-tillfällen. Dessutom är dom doftande så man kan sticka ner näsan när man går förbi.

Nu går vi in i sista rycket inför Nordiska Trädgårdar och pendlar mellan skräck och förtjusning. Tror det skall bli ganska skönt för min familj och vänner när det här äventyret är över. Dom har fått leva med mina planeringar länge nu - utan deras hjälp hade det inte gått att genomföra projektet. Det känns fortfarande surrealistiskt att i morgon, tisdag börjar vi bygga balkong på själva mässan - då börjar äventyret på riktigt, hoppas vi ses !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och tack snälla för alla peppande kommentarer angående mässan!
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Ja nog kan man känna sig som en trött tulpan denna tid...
    Men vilken vacker färg, oj! Hoppade nästan till när jag såg bilden, av lycka :)
    LYCKA TILL nu Isa, det där fixar du alldeles galant!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Fin fina bilder!
    Ska bli så spännande att se din balkong:) Kan bara tänka mig vilket jobb....
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har, roligt att följa den o se allt fint. Vackert med tulpaner o färger mår man bra av
    Ha det gott...hälsningar Tibbe-Hill

    SvaraRadera
  4. Hej Isa!
    Lycka till med din balkong, skall bli så kul att se den, och de andra.
    Ett av de trevligaste inslagen på mässan.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  5. Känner också beovet av att färgbossta vilket i år mest har visat sig med röda kläder. Härliga tulpanbilder. Man får verkligen mycket för pengarna från första gnisslet till blombladen faller. Jättesnyggt mot det blågröna också.
    Nu ser jag verkligen fram emot mässas och din balkong!
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder och trevlig blogg för alla trädgårdsfantaster där ute! Oavsett om man är företagare eller privatperson!

    Intressant läsning - fortsätt så!

    SvaraRadera
  7. Vet hur det är att bygga en utställningsträdgård, även om jag inte varit med på Nordiska trädgårdar,men jag har gjort ett antal mässutställningar med olika teman och storlek på våren då det alltid är svårt att veta om man får tag i rätt växter och specialhantverkare i tid. Pirrigt och spännande ja och efteråt är man helt slut, särskilt om jag samtidigt skulle hålla föredrag. Som tur var fick jag hjälp av hela familjen att riva sedan. Numera skulle jag aldrig orka med den pärsen, men du är yngre och verkar få hjälp av de dina så jag ger dig nu en jättestor Lyckospark.
    Tänk på att djupandas och på krispiga tulpaner
    när det blir för mycket och gå undan en stund för dig själv om det går.
    Ska tänka på dig. Tror dock inte jag kommer själv för vi har precis kommit hem efter en resa men kanske jag dyker opp till helgen.
    Kram Luna

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa