söndag 26 mars 2017

Byter och skapar ny miljö



Nytt liv efter påsk

Nu är det bara några veckor kvar till påsk. En ledighet som jag verkligen ser fram mot. 5 dagar att bara vara i trädgården - mumsfilibaba vad skönt. Efter påsk börjar ett nytt liv. I alla fall ett nytt arbetsliv. Efter snart 12 år på samma arbetsplats byter jag miljö. Tacksam att det är möjligt fast man fyllt 60 och att det finns dom som uppskattar erfarenheten man samlat på sig under nästan ett helt yrkesliv.




Vad var det som hände egentligen?

Det är inte klokt vad snabbt alla år går och man märker knappt att åren rullar på förrän man liksom vaknar upp en dag och undrar vad var det som hände egentligen. Alla dessa dagar som passerat förbi - var det livet ? Fast jag tror alltid att det bästa i livet ligger framför en. Att man skall fortsätta att vara nyfiken och drömma.




Lever i balkongbubblan

Just nu lever jag i balkongbubblan inför Nordiska Trädgårdar. Här målas, fixas och donas. Jag är så tacksam att jag har växthuset att provbygga i. Alla idéer som ploppat upp hela vintern skall nu förverkligas för att se om de håller i verkligheten. Det är nu den roliga fasen börjar. Projektet börjar leva sitt eget liv och tar vägar jag inte alls tänkt från början.




Måste ju ha lite knorr också

Tur att jag varit en så flitig loppisfyndare under så många år. Nu kommer mycket av det jag släpat hem till nytta. Fast nu har jag kommit till sovringsfasen - maken undrar hur många balkonger jag skall ha egentligen. Det finns ju gränser för hur mycket det går att klämma in på 10 kvm.

Fast idag blir det nog ett loppisbesök till - det är fortfarande några detaljer som skall fyndas. De där små som sätter lite knorr på hela anrättningen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Stort och varmt GRATTIS till kommande förändring! Spännande! Jag håller alla tummar för att du ska trivas.
    Ja, snart är det påsk. Konstigt att tiden bara rusar iväg under vår och sommar men går i snigelfart över vintern... Hihi.
    Önskar dig en fin söndag
    Kram
    /E

    SvaraRadera
  2. Vad det ska bli spännande med balkongerna på Nordiska Trädgårdar!
    Jag har en totalt oinredd blakong som ska bli nå´t med inspiration från mässan.
    Din känns lite betryggande tycker jag för jag gillar loppissaker!

    Grattis till nytt jobb :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Was für ein schönes Arrangement. Ich liebe Hornveilchen :)
    Liebe Grüße aus Österreich!
    Petra von "NaturNah"

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya jobbet! Fantastiskt bra gjort att byta uppgifter så pass sent i yrkeslivet. Det är lätt gjort att bli bekväm och stanna kvar vid det invanda och kända! Kul för dig!
    Och så roligt att du ska inreda en balkong på Nordiska Trädgårdar! Jag funderar på att åka upp i år - då ska jag spana in ditt verk!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Bravo till jobbet! Vi ses på mässan, ser fram emot att se vad du skapat. Ska jag leta efter en proppfull monter? Näe, jag är helt säker på att du gör en balanserad och ursnygg monter, så som du arrangerar när du är glad i din trädgård!
    Vi ses!

    SvaraRadera
  6. Hej Isa!
    Du får gärna inreda alla balkongerna på Nordiska.
    Skall bli kul att se din, tror jag kommer att kunna peka ut den utan namnskylt. Och stort Grattis till det nya som väntar!
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Det skall bli både roligt och spännande att se din balkong. Lycka till med nya jobbet!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Så spennende med nye jobb og alt du skal fylle en 10 kvm stor balkong med. Selvfølgelig er det plass til mye på den flaten ;)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa