söndag 15 september 2013

Turkosa patinerade krukor i rätt nyans !



Patinerade krukor i plast !

Häromdagen kom ett efterlängtat paket med posten. Jag hade beställt patinerade krukor av Sofia med Sofias Bod. Krukorna ser ut att vara i ett gammalt material men är i något plastmaterial och väldigt lätta.  Jag tömde nog lagret på just turkosa krukor för jag gick igång fullständigt när jag såg dom på Sofias blogg!




Planerar för nästa sommar !

Färgen passar så bra tillsammans med mina dynor och kuddar till korgstolarna i ruinen.  Nästan samma nyans går igen i mönstret. Till nästa sommar skall nog mina Rosenpelargoner få bo i krukorna. En skymtar i bakgrunden i gluggen i ruinen!




Lite gammalt och lite nytt !

Fyllde en av krukorna med lila höstaster, rosa ljung och silvernjurvinda samt lite fetbladsväxter och en gammal rostig loppisskopa fyndad på ett sommarloppis under semestern. Skulle ha fyndat fler tänker jag nu ... för skopan var jättebra att ösa jord med i krukorna också.

Ha det så gott under veckan alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. vad kul med turkosa krukor. Spännande att se vad det blir i dom till sommaren.Kan man ha dom ute under vintern med??
    Ha en fin vecka
    kram meta

    SvaraRadera
  2. Krukorna andas Medelhav lång väg, oj vilka skönheter! Är redan jättefina hos dig Isa!

    Ha en fin ny vecka.
    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. MEN ÅHHHHH!!!! vad de passade bra hos dig!!! Jag visste väl det.... =)
    Ha en fin vecka nu!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  4. Men åå vad fint det blev! Jag tror jag har sett de där krukorna i någon butik och slogs även då av den vackra färgen. Fint att de tar upp tonen i dynorna med..;)
    Kram katarina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa