fredag 28 juni 2013

Den perfekta skylten till min rufsigt vildvuxna trädgård !



Rufsig och vildvuxen !

Nu har jag hittat den - den perfekta skylten för min trädgård ! Vildvuxen har trädgården alltid varit - eller rufsig som Gunnel Carlsson föredrar att kalla stilen - rufsigt vildvuxen kanske man skulle kunna säga !

Jag hittade skylten hos Tant Grön och blev jätteglad eftersom jag sett den tidigare i en av alla trädgårdstidningar.




Ibland nyklippt och ansad !

Här syns min rufsigt vildvuxna rabatt i bakgrunden till ampeln under plommonträdet. Det var den jag vann i våras och eftersom den behöver space blev en torr gren i plommonträdet en lämplig plats för den där den kan bre ut sig som den vill ... lite rufsigt vildvuxen den med !

Gräset är i alla fall nyklippt och kanten runt rabatten ansad - alltid något - så länge det nu varar !
Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Kallar du det där vildvuxet! Vojne vojne, nu går jag och drar något gammalt över mig!
    Snygg skylt - men ack så missvisande!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Hej Isa!
    Den skylten hade passat så bra var som i min trädgård. Hoppas du mår bättre nu. Du kommer säkert att få se Claus trädgård vid ett annat tillfälle.
    kram på dig och tack för fina hälsningen
    Annika

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt vildvuxet tycker jag passar bättre...;)

    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Eh, håller med Ruben! En jätterolig, snygg och missvisande skylt!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med "Ruben" det ser ju hur prydligt som helst ut!!! men jag skulle verkligen behöva en sån fin skylt :-) och sen skulle jag behöva elstaket runt jordgubbslandet för hunden tror hon har ensamrätt på gubbarna...INTE KUL!!!
    Ha en bra helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Det ser inte så värst rufsigt och vildvuxet ut hos dig. Då skulle skylten passa ändå bättre här... ;-)

    Vilken fantasisk plantering i ampeln!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Oj, så fint du har det!
    /Lena

    SvaraRadera
  8. Hej Isa!

    Det var en härlig skylt som får en att tänka till :) Allt gott till dig / Carolin

    SvaraRadera
  9. Bra skylt! Verkligen! Men tycker att din trädgård ser väldigt välplanerad ut. Mycket snyggt!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa