torsdag 10 november 2011

Mossa är ett helt fantastiskt material ! Bloggtips !


Mossa är ett helt fantastiskt material att pynta upp trädgården med ....  nu när det är höst ! Från bilden ovan som är från i fjol har jag helt enkelt lyft in ett stycke natur i korgstolen i perennalandet ... naturen själv är oslagbar i sin egen skönhet !


Mossa i olika sorters kransar är väl det vanligaste sättet att använda mossan på i trädgården ...

....om man inte gör som underbart kreativa Lene med bloggen "The Green Garden Gate " som skapar helt underbara små mossträd som är pyntade på det mest naturligaste sätt ...  helt oemotståndliga !

HÄR hittar du länken till Lenes inlägg där hon visar hur hon skapar dessa underbara mossträd ! 

Visst blir man sugen att göra ett alldeles eget träd när man sett hennes skapelser !?

Ha det så gott !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen du ger idag, både dina egna och andras.

    Jag har också länkat Lenes blogg vidare :=)

    Önskar dig en toppenfin dag!

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for linken til min blogg og for den inspirasjon du gir på din egen blogg!
    Det er en skjønn blogg du har og ditt veksthus er aldeles nydelig.
    Ønsker deg en deilig aften!
    Hilsen Lene

    SvaraRadera
  3. Vilken inspirations torsdag! Tack! Tycker att dina mossbilder är helt underbara och bloggtipset uppskattas...nu har jag ytterligare en blogg att lusläsa...måste man jobba?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Mossa är verkligen ett underbart material..väntar själv på att få mera mossa att växa av sig själv i trädgården :)

    Ha en trevlig kväll!
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Så grönt och skönt med mossa.
    Vad mycket fint du gjort du är ju full av ideer.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också mossa.Du har gjort jättemycket fint,inspirerande!! Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Salve,

    posso sapere il nome della pianta nella prima foto a fiore bianco??? Quel cespuglio in primo piano..grazie

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset! Härliga bilder du visar oss här!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  9. Tack för att jag får njuta av alla dina fina bilder!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Dejlige inspirerende mos billeder :O)

    Jeg har lagt mig som følger på din skønne, skønne blog. Hvor er det et eventyrlig smukt væksthus du har. Jeg kan se at du også er glad for solhat. Mit sidste indlæg på min blog, handlede også om solhatte.
    Kram

    Gitte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa