torsdag 28 januari 2010

Tillbakablick försommar 2009 i Perennarabatten!


Nu har tiden kommit för Jättedaggkåpa, Stjärnflocka, Stäppsalvia och Riddarsporrar (i olika färger)att sprida sin blomglädje över landet !


De småblommiga rosa rosorna är plantor som jag köpt för 29:50 i januari och sedan drivit upp inne och planterat ut i landet. Med bra jord och en del gödsel blev dom som buskar och fick bo i zinkhink innan det var dags för utplantering.

Budgetrosorna har sedan blandats upp med dyrare sorter som underbara vita "Karin Blixen" som jag trodde hade dött i våras, men efter nedklippning av alla svarta grenar tog dom sig enormt bra och blommade hela sommaren. Det sitter en på varje sida om armeringsmattan med blå Carpaterklockor som små skyddslingar vid rosfötterna.

Den småblommiga marktäckande rosen "The Fairy" ligger i startgroparna för att börja blomma. Annat var det när vi precis flyttat den, då ramlade alla blad av och den svartnade av chocken.

4 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar rabatt! Jag längtar så till våren när man får stoppa ner händerna i myllan igen. Mmmmm! Underbara kraftsymboler du har vid datorn.:D Själv har jag hela huset fullt av änglar.
    Ha det bäst! Carina

    SvaraRadera
  2. Ursäkta att jag är anonym, men jag kunde inte skicka kommentaren med någon annan av profilerna. Jag håller på att göra en hemsida, så snart kan jag välja den profilen. Jag hör säkert av mig igen. Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Carina ! Underbart med ett helt hus fyllt med änglar ... där får du mycket kraft ! Ser fram emot att möta dig här igen och på din nya hemsida !
    Ha det så gott !
    Isa

    SvaraRadera
  4. Överväldigad i nattens sena timme över din blogg som jag nyligen hittat och som träffar mig helt och fullt. Har bara snuddat vid alla dina ljuvligheter som även är mina passioner. Är du min tvillingsjäl eller? Ska kika in igen så fort jag kan, men nu är det bonne nuit som gäller.
    Carpe diem/Marlene

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa