onsdag 4 november 2015

Börjar tänka advent !



Recykling igen !

När vi kommit in i november börjar man automatiskt tänka advent och julpynt. Vet också hur det brukar vara - man tror att man har gott om tid och innan man hinner blinka så swisch är det första advent. Eftersom jag måste hushålla med kraft och ork börjar jag tidigt att pynta upp enligt mottot - lite i taget.

Jag kör en repris i år när det gäller adventsljusstakar. Flaskorna jag gjorde iordning ifjol står sig även i år tycker jag - recykling igen !




Jag pyntade upp flaskorna med urklipp från ett gammalt julnummer av ICA-Kuriren från 1948 som blev etiketter på flaskorna.




Adventsflaskorna får stå på vackra gamla glasunderlägg som jag fyndat på loppis för en femma styck.




Möjligen får flaskorna något annat pynt runt halsen i år så det känns lite nytt och kanske låter jag stearinet rinna ner över flaskorna för att ge lite mer stämning och patina.




Högtidsstund med vintergrönt !

Idag har jag haft en riktig högtidsstund när grannen klippt ner en massa vintergrönt i sin trädgård och lassat över på vår gräsmatta så det bara var att ta skottkärran och köra klippet till växthuset för att börja pynta upp inför vintern.




Fler pyntade flaskor !

Hur roligt som helst att börja fylla zinkbaljor och gamla mjölkkrukor med vintergrönt. Så nu har jag lite material att leka med den närmaste tiden !

Syrran har också snöat in på pyntade flaskor - hur hon har gjort sina kan du se HÄR !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Klart flaskorna står sig. De är ju underbara! Men vilken lycka att grannen ansar. Långa fina kvistar också. Vintergrönt kan man aldrig få för mycket av. Just nu önskar jag att nån skulle behöva såga ner sin silvergran för sånt ris behöver jag till takkronan.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Flaskorna blir antagligen bara finare med åren. Den som finge hitta ett lass vintergrönt bara så där! Vilken lyx:)

    SvaraRadera
  3. O. . vad kul syrran att du länkade till mig. . . .här rasar det in läsare från din blogg!!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen en super bra idé! så snyggt!=)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  5. Ohh du har ju redan advent! Härligt! Skönt att vara lite på gång och slippa stressa sen...flaskorna var jättefina du!
    Ha nu en skön kväll, ta hand om dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Flaskorna är jättefina duger absolut i år med. Det är ju bara såå härligt att få frossa i vintergrönt så där. Här har jag inte kommit så långt än, allt kretsar kring brädor som ska målas inne för att sättas upp på fasaden i nästa helg när också taket ska läggas färdigt
    Ha det så gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Härligt att börja pyssla inför....jag väntar lite lite till ;) Men tänker absolut också börja i god tid ! Och tänk att man tänker så varje år och precis som du skriver säger det bara swisch och så ska allt vara uppe...Men vad jag längtar...efter ljuset, myset, värmen och ALLA blommor !

    Trevlig helg !
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Fina flaskor! Både hos dig och din syster.
    Tänk vilken bra granne du har:))
    Fint ser det redan ut hos dig och mer kommer det att hända kan jag tro. Väntar med spänning.
    Idag ska jag försöka göra klart några kransar av material jag hämtat i skogen.
    Ha en riktigt skön söndag!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa