måndag 23 mars 2015

Boktips och vinnare !




Trevlig pratstund !

Blev till slut tillräckligt frisk för att kunna gå på trädgårdsmässan här i Örebro under söndagen. Missade en del föreläsningar med Linda Schilén vilket var synd men fick i gengäld träffa trevliga Gunnel Carlsson istället. Eftersom det var mindre med folk under söndagen fick maken och jag en ganska lång pratstund med Gunnel, som stod och sålde sin nya bok, om både Åbergs trädgård i Ystad som Gunnel varmt rekommenderar (och jag med) och sommarsemester på Österlen.




En bok om en lurvig trädgård !

Innan batteriet i kameran dog helt hann jag få en bild på Gunnel framför Karl Fredriks vackra monter.

Jag har en lurvig trädgård. Och jag gillar den. Men ibland så där strax efter midsommar går den överstyr... ja så skriver Gunnel och jag undrar om det är min trädgård hon beskriver - precis så känner jag med min trädgård.

"Min gröna passion" beskriver trädgårdsåret hemma hos Gunnel med vackra bilder av fotografen Pernilla Bergdahl. En bok att bli inspirerad av och som smyger in kunskap i den lättlästa och välskrivna texten. Jag vill bara läsa mer och mer och ser fram mot en eftermiddag i soffan med nästippen över den här boken och en kopp varmt tee inom räckhåll - sämre kan man ha det en blåsig kall marsdag!




Och vinnaren är ...

Nu är tävlingen om biljetter till en annan trädgårdsmässa avgjord och vinnaren blev Britt. Grattis till dig - två biljetter till Nordiska Trädgårdar kommer med mail ! Tack till alla som deltog i utlottningen - det var inspirerande att läsa om vad alla skall odla i sina täppor i sommar!

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Grattis till Britt säger jag och kanske vi ses fredag är min dag där.
    Ha en fin och skön vecka
    Hoppas du är frisk nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Allas vår underbara Gunnel!
    Hoppas vi ses i STockholm.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Tack för boktipset. Gillar verkligen Gunnel Carlsson och hennes underbara språk och känsla för växter och trädgård.
    Allt Gott! Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Lurvig trädgård, den var ny. Jag brukar säga att jag har en rufsig trädgård. Det är nog precis samma sak. Härligt hur som helst!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du kom iväg på mässan! Lurvig trädgård hi hi, ja så kan man också uttrycka det och att den ibland går överstyr runt midsommar kan jag skriva under på! Den boken vill jag ha...
    Tack för fina filmtips också!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att du kom iväg till mässan ändå! Det är precis vad man behöver just nu. Tack för boktipset och ha det gott/ Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa