lördag 10 augusti 2013

Hon dök upp igen !


Neonrosa färgklick i rabatten !

Hon kom tillbaka - min favoritstockros med de prasslande, dubbla lager av kjolar i en nästan chockrosa färg som välbehövligt lyser upp rabatten den här tiden. Jag anade redan i fjol att hon kanske var på gång när jag såg en bladrosett helt plötsligt vid Miskantusgräset - långt ifrån hennes förra boplats i rabatten.

Lycka - nu kan jag ta fröer i höst och dra upp nya plantor till våren !

De andra stockrosorna, Nigra och Aubade som jag drog upp från fröer i våras och planterade ut i landet och som jag trodde skulle hinna blomma i år  har vägrat röra på sig. De är på sina håll enorma bladrosetter men tji blomstänglar - så de kommer nog nästa år istället - något att glädjas åt då !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Wow...vad fin den var! Vet du vad den heter..ska försöka få tag i fröer!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Det är ju lycka när man hittar överlevare:) Och en sån vacker överlevare!

    Ha det så skönt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härligt! Gillar när det är MYCKET färg och inte bara lite blekrosa. Den där blir man glad av. :-)

    SvaraRadera
  4. Så vacker hon är!
    Lycka till med fröerna, hoppas att det blir riktigt många nya plantor.
    Ulrika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa