onsdag 27 mars 2013

Virkade fjärilar - i väntan på de riktiga !


Virkfebern håller i sig !

Virkfebern håller i sig och verkar inte mattas av överhuvudtaget - tvärtom skulle jag vilja säga - hittar roliga små projekt överallt ! Som de här små fjärilarna som är virkade på nolltid och som är så användbara lite överallt !




Jag kör på med samma garn som till mormorsrutorna i tidigare inlägg och har klistrat fast fjärilarna på slitna träklädnypor så kan man sätta fast dom lite överallt - som här på ett snöre på växthusdörren !




Orginalmönstret har jag hittat HÄR hos mest virkat - en superduperduktig tjej som skapar virkmönster på löpande band ! Kanske blir fjärilarna lite mer skira med ett tunt bomullsgarn istället för akrylgarnet som jag använt.


Nytt pyssel !

Åh vilken härlig solig och skapande dag det varit idag efter jobbet ! Har suttit i lä i hörnan på baksidan och sedan varit i växthuset och pysslat lite. Med lite påskpyssel. Som man kan ha även efter påsk. Får se om det hinner klart till påsk Annars får det pysslas klart under påskdagarna. Stack mig rejält i tumme - ovan som jag är vid just det här hantverket. Men vansinnigt roligt är det - precis som virkningen. Återkommer om det !

Ha det så gott alla !
Kram/Isa.

6 kommentarer:

  1. Dom var verkligen jättesöta! Kanske man ska prova att göra några! Ser skönt ut i ditt växthus!

    Ha en trevlig påsk

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jösses så söta! Måste gå och se om jag har några garnsnuttar...
    Påskkram / Therése

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig ide...=)
    Passar perfekt på ditt underbara växthus...!!!

    Trevlig påsk !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Mysiga! =)
    Stor PÅSK-kram till dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt Glad Påsk!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Good one!
    Floral setups are always very attractive.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa