lördag 15 december 2012

Sliten loppishylla med röd prick över i !



Slitet loppisfynd !

För några veckor sedan var jag på en liten loppisrunda och fyndade den här slitna gamla hatthyllan hos Tysslinge möbler. Var i valet och kvalet OM jag skulle måla den men ... nej ... den fick vara helt naturell och behålla sin slitna lite smutsiga patina.

Nu sticker den ut lite från väggen med sin slitna look istället för att smälta in i den som nymålad vit i vårt genomgångsrum innanför hallen.



RÖD Livsenergi !

Som pricken över i lyser min röda hatt upp hyllan. Den inhandlades efter en jobbig period i livet som en symbol för livsglädje och det pulserande livet .... att livet inte är en kamp som skall utkämpas utan istället skall LEVAS och AVNJUTAS!!

Ibland behöver man påminnas om det ... då är det bra att ha en RÖD hatt full av livslust och glädje att sätta på sitt huvud en stund !!

Idag är det röjardag i hemmet när snöstormen yr runt knutarna ..ÄNTLIGEN åkte makens 80-tals stereo med vidhängande möbel och stora högtalare ut ... så skönt ... nu kan vi släppa in ny energi och 2013 istället !

Ha det så gott alla i snöovädret !
Kram/Isa


7 kommentarer:

  1. Denne røde hatten ble jo nesten som julepynt, der den lå. Super flott og dekorativt.

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin skrivet!En symbol som lyser upp o ger energi!
    Tänker på Solhatt på :)tänk vad en hatt kan göra!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en underbar filosofi att ha en röd hatt som uppväger en jobbig tid. och den pryder sin plats på hyllan. Jag älskar loppisfynd och inte skulle jag målat den heller.
    Ha det gott !!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. It made me happy to see your red hat perched on your shelf next to the candle. Brightness for December days!

    SvaraRadera
  5. Åh, Isa, jag skulle behöva låna din röda livsenergihatt just nu! Är nere i en svacka... Blev så glad över fröna, tack min vän:)

    Hyllan är ett guldkorn! Bra att du lät den få ha sin själfulla patina kvar. Jättefin är den, grattis till ett riktigt fynd!

    Ha en fin tredje adventssöndag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Pang! Bom! Blev helt kär i din hatt!!! Alltså hyllan var också fin. Men hatten! Helt underbar. :) Man behöver sådan där bra påminnelser om att livet ändå är ganska bra.
    Kramar!
    PS. Gillade verkligen dina vallmobilder också. Vill också ha en stor vallmoäng... Men var?!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar hatt! Så härligt lysande och röd! Använd den ofta, du ser säkert helt fantastisk ut i den!
    Och så fint att ha den synlig!

    Kram på dig,
    Eira

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa