söndag 15 april 2012

En härlig helg i växthuset !


Första helgen i växthuset !

Åhh en sån härlig helg det har varit .... solen har skinit och Norgesonen med jättetrevlig flickvän har gästat oss !

Det var första helgen vi har suttit nere i växthuset och ätit i vår ..... lördagskvällen tillbringades med massor av levande ljus och det var så mysigt att njuta av samtalet i lågornas sken !

Vi laddade också upp med flera filtar att värma oss med och elkaminen fick bidra med sin värme !



En mötesplats för kommande generationer !

I dag tillslöt son från Västerås med flickvän (också jättetrevlig) och växthuset blev den naturliga samlingspunkten! Här har vi njutit av årets första riktiga grillmiddag och fått en försmak av sommarens fröjder !

Växthuset har verkligen blivit ett ställe att samla nära och kära på .... och det känns som att det är i växthuset vi kommer att umgås i många år framåt och sitta och samtala över ett glas vin och fladdrande ljussken till sena natten. Det känns som en underbar tanke att trädgårdens hjärta i framtiden även finns där för kommande generationer !


Fortfarande drar det fram kalla vindar utomhus .... då är det skönt att kunna kura i växthuset !

Nu ser jag fram emot att få dra igång vårens trädgårdsprojekt ... nu är det inte långt borta .. gräsmattan har nästan torkat upp och i slutet av april borde man kunna börja med muren framför växthuset ! Visst är det härligt att stå i startgroparna inför alla nya projekt nu ?

Tack för alla besök här på bloggen, alla värmande och uppmuntrande kommentarer och varmt välkommen alla nya följare !!

Hoppas du får en trevlig vecka !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Förstår att du njuter. Det gör jag också i mitt växthus.

    Sov gott. Marie

    SvaraRadera
  2. Så koselig du har det i veksthuset ditt. Kjempe flott dekket på og jeg skjønner veldig godt at du koser deg der inne.

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvaraRadera
  3. Så härligt med växthuset som en samlingspunkt. Förstår att du njuter till fullo av det.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Har precis läst om ditt växthus i Hem Ljuva Hem! Ser verkligen härligt ut och jag älskar ditt växthus...tja, hela din trädgård om jag ska vara ärlig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Du har et utrolig flott drivhus, og jeg har kost meg med å se på bilder derfra. Det må være herlig å oppholde seg der.
    Ha en fin uke :-)

    SvaraRadera
  6. Det ser alldeles underbart ut! Jag förstår att ni njuter fullt ut. =)
    Carina

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj! Underbart! Jag väntar så att mitt ska bli klart och igår kväll när jag kom hem efter kalasdag hos dotter L hade Gubben rest stommen! Hurra, så glad jag blev! Nu SER man hur det kommer att te sej där i vildsnåret... mitt efterlängtade Glädjehus!

    Ha en fin vecka.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det låter och ser ut!
    Håller själv på att bygga ett uterum i ändan av uthuset och hoppas att det ska ge flera månader längre säsong av middagar ute :)

    Ha en skön dag!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Ser härligt inbjudade ut!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Så mysigt du har det med familj och vänner i växthuset. En riktigt underbar plats. Lyckos dig:)). Jag är lite avis faktiskt.
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Tackar för den fina titten!! Jag skulle oxå sååå gärna vilja ha ett växthus..precis så stort som ditt..men det lär väl dröja kan jag tänka mej...vi har fullt opp med "lantlivet",,så det lämnar ingen tid att förverkliga min dröm.Nu ska jag kika vidare på din underbara blogg!

    SvaraRadera
  12. Tack Isa, jag kommer att höra av mej! Tar mycket gärna en fika i ditt växthus:)

    Kram
    Eva-Mari

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa