fredag 9 december 2011

Bönhörd och insläppt !


Jag blev bönhörd i dag ! Det har vräkt ner med regn och i morse hade vi 7 plus ... visst är det en riktig väderkarusell vi är inne i !

Skam den som ger sig tänkte jag ... och skuttade ner genom regnet mot växthuset med inriktning på de gröna dörrarna i stället ... dom som jag inte fått upp på hela hösten !

Och när jag haft upp spärrarna till den dörr som jag normalt inte öppnar så gick det att öppna båda ... och sedan får man lirka ihop dom och stänga båda tillsammans .... DÅ funkar det ... i alla fall idag ... ingen garanti för morgondagen dock !

Väderkarusellen lär väl inte stanna ... utan är inne i ett annat överraskande skede i morgon !


Klockan är ett fynd från Noramarknaden .. .. avskavd och patinerad tyckte jag den passade i växthuset... kanske lite malplacerad just nu .. men den fick vara med i alla fall !

Äntligen hittade jag miniamaryllosar "Fresco" vita och julrosor till lågpris så det blev till att plantera lite också ... och det stora hjärtat fick lite enris .. sedan var det tid att tända upp överallt och sitta framför elkaminen och bara njuta medan regnet smattrade mot växthustaket och yogamusiken gick i bakgrunden. Underbart .. fast snön och julstämningen flöt bort där ute !

Efter en hemlagad räksoppa med mycket värme och kryddor och ett gott glas vitt vin väntar nu Idolfinalen där jag håller tummarna för unga fröken Amanda Fondell ... som redan hittat sitt eget uttryck och gör sin egen grej utan att kompromissa ... ett föredöme för alla tjejer .... oavsett ålder !

Ha en riktig trevlig helg och tredje advent ! Och tack snälla för alla kommentarer i förra inlägget ... ni är så himla goa !
Kram/Isa

13 kommentarer:

  1. Så skönt att du kunde trots vädret och ta dig in i växthuset. Du har så fint därute så jag förstår att du trivs där.
    Önskar även dig en fin tredje advents helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar dina bilder från växthuset! Din text får mig nästan att lämna den varma soffan och springa ut i mörkret och hällregnet ut till mitt lilla lyckohus ;). Ha en skön fredagkväll! //Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Vad härligt du fick komma in :-)
    Åh vad jag önskar att jag hade ett större växthus...suck
    KRAM o trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hvor er det smukke billeder:) Anne Gine

    SvaraRadera
  5. Skönt att kontakten uppåt fungerar så att du kan komma in. Här blev vi också bönhörda i busvädret. Nu sitter jag vid datorn och övriga familjen framför Idol med ett tag såg det mörkt ut. När stömmen väl kom tillbaka la TVn av men nu funkar allt igen så nu får vi alla våra "halleluja moments". Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  6. Din positiva inställning och kreativitet inspirerar oss andra trädgårdsbloggare.

    SvaraRadera
  7. Mmm vad gott med räksoppa! Vilken tur att du kom in i ditt växthus, vore trist annars. Vad sugen jag blev på vita julrosor när du skrev om det.
    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så vackert där på bordet och den gamla klockan passar väl utmärkt, bär ju på ett budskap om tidens gång och att man ska ta vara på nuet...

    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Haha, vilken tur att du blev bönhörd, så att du kunde trotsa vädret och pyssla i ditt fina växthus, eller ska vi kalla det orangeri? Vi har skjutdörrar till växthuset, och de brukar inte frysa. Här tömde vi växthuset på de sista tomaterna, pelargonerna och trädgårdskrukorna i kväll. Så nu är det bara den vinterbonade komposten som står inpackad med lite värmetillförsel där. Vi vågar inte chansa på milda dagar och nätter så länge till. Har inte varit med om en så mild höst på de 13 säsonger vi har haft växthuset.

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. I love a peek into a greenhouse at any time. Beautiful.

    SvaraRadera
  12. Förstår att du kämpat för att komma in i växthuset....det är ju jättefint !!!

    Oj så gott med räksoppa....mums...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Ja vädret spelar oss spratt så här års. Det låter som du hade en underbar stund i ditt härliga växthus. Tänk att livet har så mycket fint att erbjuda om man bara "hjälper till" lite. Fast jag vet ju att du har gjort MYCKET för att nå dit du är idag:)

    Kramar, Outi

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa