lördag 23 april 2011

Pimpa din piedestal med decoupage !


Fick ny energi av det fantastiska sommarvädret under helgen och tog äntligen tag i att göra om min gamla piedestal som jag ropade in på auktion för några år sedan. Motiv från servetter hade jag klipp ut under vintern som blivit liggande för att sätta på kuddar och nu fick dom ett nytt användningsområde ! 


Redan i somras började jag måla piedestalen ... måla och måla förresten ... jag strök nog mest av penseln på den när jag målade alla fönster till växthuset ! Då fick den lägsta målarprioritering ... nu har den avancerat till högst på listan !


Decoupage är så himla KUL att göra och enkelt ... snygga servetter, trälack, pensel,  liten sax för att klippa alla småhörn på motivet och något att sätta hela härligheten på är allt som behövs ! Just piedestaler kan man nog hitta billigt på loppis.

På bilden har jag lackat motiven en gång och piedestalen står på torkning i 2 timmar inför lackningsomgång nr 2. Motiven blir lite blankare efter andra omgången. Rosor blir ju heller aldrig omoderna ... ett romantiskt motiv passar med formen på piedestalen tycker jag. 

Detta gav verkligen mersmak ... målade lite mer saker när jag ändå hade ångan uppe ... det kanske dyker upp fler bilder på samma tema inom kort !

Ha det så gott !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Det blir fint! Roligt att fixa till lite halvfula grejer med förhållandevis enkla medel... Ska bli kul att se de andra sakerna!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Snyggt!
    Önskar dig en fortsatt glad påsk!
    Tjing

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Jag har aldrig provat denna teknik, men nu blev jag inspirerad. Visst är det härligt vad vackert väder gör för inspirationen och humöret.
    Ha en härlig påskdag!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint!! Skulle också vilja prova . Kram

    SvaraRadera
  5. Det är alltid roligt att renovera och göra om gamla prylar. Det här är en teknik jag aldrig har prövat på, det ser jätteroligt ut och snyggt blir det också.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej, här slank jag in och har kollat ditt växthus. Jag blev tipsad av en annan bloggis som också gillar ditt fina bygge!! Jag är ute efter idéer till mitt som är under byggnad..

    Här finns mycket inspiration, tack.
    Ha det gott, Tina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa