måndag 18 april 2011

"Nytt" planteringsbord och Madonnan vakar !


Nu är äntligen planteringsbordet som egentligen är en gammal snickarbänk på plats i växthuset ! Fick idén hos någon av alla er fantastiska kreativa bloggare som finns där ute ! Tack snälla för tipset !

Den fungerar lika bra att plantera plantor på som att duka upp en buffémåltid när vi har gäster ! Dessutom är den skönt sliten och nött ... precis som den skall vara i det här växthuset ! Lite nötta hyllplan eller rättare sagt gamla brädor som skall få fungera som hyllor har fortfarande inte kommit upp ...

Loppismadonnan har dock hittat sin plats och håller både ett vakande öga och lyser upp tillvaron vid bordet ! Hon kommer från en prästfamilj och jag hittade henne en semester på en loppis långt ute på landet ... älskar att ta av vid en loppisskylt efter vägen, in på småvägar och se var man hamnar och vilka skatter man kan hitta !

I vänstra hörnet däruppe skymtar den sköna däckstolen där jag brukar ta en tupplur nästan varje dag ... det är helt underbart att komma hem efter jobbet och slå sig ner där, invirad i en filt och BARA VARA eller smita in för en rast från klippningsarbetet i landet och hämta ny energi ! 

Vill du se fler fantastiska planteringsbord och få ny inspiration ... kika in hos Nina på My Eden (om du inte sett inlägget tidigare) som har samlat mängder med planteringbord från olika bloggare !

Ha det så gott!
Kram/Isa



12 kommentarer:

  1. Hur mysigt som hellst, gammalt är snyggast!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Man kan ju ha din snickarbänk till precis allt
    och det händer ju att även trädgårdsfolk behöver snickra.

    En tupplur eller två lär ju vara nyttigt och så får du ljusterapi på köpet. Kan man tänka sig en
    bättre plats än växthuset för detta

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt och bra idé med snickarbänken som planteringsbord! Rymmer ju en hel del, och kan som sagt även användas som snickarbänk.

    Vår- och påskhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Jättehärligt planteringsbord! Tänk att få en sådan trevlig pesionärsvistelse som den snickarbänken får!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Jättebra idé! Det blev ju ett superbra planteringsbord!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Så flott blogg du har. det veksthuset ditt er bare helt fantastisk. Jeg blir helt målløs!
    Vakkert både inni og utenfor.
    Lurt å bruke gamle snekkerbenker som plantebord!

    SvaraRadera
  7. Så snyggt och rejält planteringsbord!!
    Ha en skön kväll!
    Ullis

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig idé med en gammal snickarbänk som planteringsbord. Vi har faktiskt en sådan i vår snickarbod som ingick i köpet av vårt lantställe. Får nog hitta en ny användning för den...
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  9. Inte utan att man blir lite avis på det bordet! Ett fund!
    Glad Påsk! kramkram H.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så snyggt! Tänkte titta in och säga Glad Påsk och tacka för all inspiration du ger i din blogg.
    Må så gott /Karin

    SvaraRadera
  11. Nu har du nog planteringsbordenas rolls royce :D Himmel va häftigt! Va rolígt att du länkade va gla man blir :) JAg vill jätte gärna ha dig med i min samling om jag får...jag lovar att länka ;)

    SvaraRadera
  12. Urfint blev det!!

    Fick lite flashbacks till träslöjden ... haha :)
    Jag är just nu på jakt efter ett fint bord att ha ute bredvid komposten där jag kan ha krukor stående och där jag kan så, plantera och pyssla...

    Du skrev i ett nyare inlägg att du skulle till handelsträdgården och köpa "herbs och flowers" till din uppiffade verktygslåda(skitsnygg btw!)...vart menar du då?

    Själv har jag börjat lära mig...lite i taget, några krukor här och var i huset...MEN, jag har en 220kvm stor köksträdgård som bara väntar på att plöjas upp...yummie yummie...!!! Det blir nog till hösten men man måste ju få drömma och ha tid att planera :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa