torsdag 16 september 2010

Mossig ruin och trevligt besök i trädgården !


Neeeej, inte ett inlägg till om mossa.... kanske ni tänker !! Gör inte människan något annat ?!


Joooooo, men jag var ju tvungen att göra slut på skogens skatter som vi släpat hem !



Jag och en av svärdöttrarna hade jättekul när vi roddade runt med stenar, lådor och mossa i ruinen. De utflyttade sönerna som var på besök fick rycka in och flytta runt stenarna.

Lite mer villiga nu än under mellanstadieåren när de parkerade i varsin fåtölj deklarerade att det var ju jag som ville ha trädgård och inte dom när stenar behövde bäras och flyttas i den lilla radhusträdgården.


Här kommer i alla fall ett bildcollage garanterat fritt från mossa ! Ett älskat hörn av växthuset vikt för vila och återhämtning och med en fantastisk fri himmel att blicka upp på genom växthustaket !


Under veckan har jag också haft ett väldigt trevligt besök i trädgården (pirrigt och nervöst innan !!) som du kan läsa mer om HÄR !
Så nu ser jag fram emot den 3:e oktober !

Ha det så gott alla !!

Kram/Isa

15 kommentarer:

  1. Jag gillar när det är mossigt.....mjukt å skönt...å sååå fint! ;o)
    Jag hade en vän till dig i butiken idag!
    På nåt vis så pratade vi om ett och samma växthus.....ditt!
    Och så suckade vi och stånkade....över underbara växthus och ruiner....
    "vad är väl en bal på slottet..."
    ;o)
    Kramar till dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med mossa och ljung! Och så roligt att det blir ett reportage om dig och din trädgård i NA. Gratulerar! Förstår att det känns spännande. Då får jag ju chansen att lära känna dig lite mera... ;-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vackert med mossa och ett väldigt ljuvligt material att jobba med, när allt annat trädgården börjar avta i färg och form :)
    Fina stilleben och kransar du gjort!
    Ha en bra dag! / Bea

    SvaraRadera
  4. Mossa blir man aldrig less på ;-) Vad fint det blev med arrangemangen i ruinen..... och själva ruinen i sig själv är ju fantastisk... Passar så bra ihop med växthuset också... Nämen vad kul.... (jag klickade såklart på länken) Stort GRATTIS Isa!! Hoppas de förstår att de måste göra en uppföljare om ditt magiska växthusbygge också!!!!!

    Ha en bra helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Har glömt var det är du bor någonstans.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Var tog min första kommentar vägen?
    Jag tröttnar aldrig på mossa.
    Så kör på du.
    Hon har varit hos mig också i somras vad kul!!!
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  7. Mossa och rostiga föremål...det är jag det :)
    Du, föresten...får jag göra ett inlägg om din ruin på min blogg...om jag lovar att länka och skryta på dig...?

    SvaraRadera
  8. helou igen...jag glömde gratulera för NA-reportaget..va kuul!! Det är alltid roligt när man märker att man väcker en reaktion i det man åstadkommit!!! jag bara älskar din ruin, jag har faktiskt drömt om en egen ruin i ett år nu...men jag tror det kan bli svårt att genomföra!! Men man vet aldrig, kanske när jag blir stor :)

    SvaraRadera
  9. Här har du ytterligare en som bara älskar ditt växthus och din ruin ....( vill också ha )Så otroligt fint. Och dina fina pyssel/ dekorationer av alla slag älskar jag också . Kul att tidningen varit hos dig. Önskar dig en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  10. Det är jättefint med mossa, det blir man inte alls less på. Och vilka härliga bilder upp genom taket i växthuset på molnen!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Hej Isa!
    Jag äälskar din ruin, och läste länken... GRATTIS:-) Så roligt att du blir uppmärksammad på hemmafronten.
    Exakt var ska jag hitta hur du gjorde ruinen? Jag tror det är grå ölandssten och cement du använt, eller?

    Ha det gott! kram Hillevi

    SvaraRadera
  12. För min del får du visa hur mycket mossa som helst, tröttnar aldrig på det :-)
    Jag bara suckar och ler när jag tittar på din blogg, så underbara foton och miljöer!!
    Ha en skön helg! Kram, Ingela
    Förresten, grattis till tidningsreportaget, vad spännande!

    SvaraRadera
  13. Mossa kan man verkligen snöa in på! Det är så fint i olika arrangemang!
    Så kul med uppmärksamheten din ruin fått! Och bilderna från ditt växthus är verkligen fantastiskt! Nu är det kallt i mitt växthus, men imorgon tänker jag iallafall klämma in ett sista fikabesök i växthuset och tända ljus och vira in min kompis i filtar och bjuda på nybakat! Det gäller att njuta så länge det bara går av lilla växthuset!
    Ha en skön helg önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  14. Välkommen att titta in hos mig... Du har en Award att hämta. Grattis!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Fortsätt du gärna med mossa, det är så vackert. Himla snygga kransar ni gjorde och stolen blev också jättefin...får se om min korgstol därute också kan få sig ett litet mosstäcke, tack för inspirationen! :o)
    Ha en finfin söndag,
    Lydia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa