fredag 3 september 2010

Bloggmarknad och ny höstfrisyr !


Det är inte bara trädgårdskrukorna som behöver en ny frisyr när hösten knackar på ... trädgårdsnörden själv kanske också behöver förnya sig ibland för att må bättre när höstmörkret lägrar kvällarna tidigare och tidigare för varje dag !

Idag blev jag ompysslad med både toning, slingor och klippning. Välbehövligt efter att ha blivit mer och mer lik sommarblommornas överblommande rufs utan styrsel.

Ibland under lediga dagar eller när jag börjar sent hoppar jag i trädgårdskläderna och kliver direkt ut i trädgården utan att varken kamma mig eller snygga till mig i övrigt.

Sedan går tiden när man går där och donar helt ostylad, det är först när jag kommer in och ser mig själv i spegeln som jag kan undra ibland att vad är detta för människa, bryr hon sig inte ett dugg om hur hon ser ut ??

Och neeej, det gör hon inte så länge hon är i trädgården, för den är så himla TILLÅTANDE ! Där får man vara helt naturell ! Ibland sprider det sig ända till handelsträdgården också !

Någon som känner igen sig ?!

I morgon skall jag på Bloggmarknad hos Min skattkammare för hon har dragit ihop 15 st !! bloggare hos sig som säljer hantverkssaker ! Dessutom har hon fixat trubadurer som spelar och Kalascafé med fika ! Vilken tjej vaa ! Skall bli jättetrevligt !

Ha det så gott alla bloggvänner och trevlig helg !

Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Hihi.. jag skulle också behöva klippa 'luggen' lite.... Vilken härligt inlägg... :-) Trädgården är verkligen en frizon....

    Vad roligt det låter med bloggmarknaden... Ha det så kul!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hallå Isa!
    Åhhh, så kul att du kommer....du måste ju ge dig till känna! Tack för den fina reklamen!
    Men du.....din trädgård, alltså!! Och växthuset....och ruinen! Allt är så vackert och smakfullt gjort, så uj uj.
    Jag har bara inte hunnit med att njuta av allt det fina du visar. Det blir att skrolla bakåt i dina inlägg nån kulen höstdag....;o)
    Vi ses snart.....kram Kicki.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för titten hos mig och vilken tur att du lämnade ett par rader så jag finner din vackra blogg med mycket inspiration och vackra bilder.
    Ha en bra dag på bloggmarknaden!
    Hälsningar / Bea

    SvaraRadera
  4. Hej igen Isa!
    Så kul att du kom....och så himla trevlig du är! :o)
    Synd bara att man är så splittrad vid såna tillfällen....men härligt splittrad! :o)
    Men du.....klart att du måste fixa nåt i växthuset som du sa, vilket ställe att njuta på!
    Nu ska jag bara vara...i svampskogen, och njuta av gårdagens intryck....
    Tack för att du kom!
    Ha det gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Där känner man ju igen sig =) Och jag som gått hemma i över ett och ett halvt år och sett ut som kom-och-hjälp eller Naturell låter ju iofs trevligare "hihihi" fick ta ett ryck hos frissan nu inför öppnandet av min butik (tyckte dock inte att det hade den positiv effekt jag hoppats på - får kanske be henne köra en runda till med saxen) Bloggmarknad låter väldigt trevligt, det kunde man kanske ta efter? Hoppas du får en fin söndag med härlig sol / gittan

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa