tisdag 3 augusti 2010

Rosa himmel ?!

I går eftermiddag när jag slängt benen över armstödet till korgsoffan i växthuset med en sprillans ny "Drömhem och Trädgård" i näven började tårarna rinna och känslan av ett starkt ljussken som bländade ögonen växte. Det konstiga var att jag såg inget ljussken ! Det var mulet ute !

När det inte avtog fick jag till slut ge upp och krångla mig upp ur soffan med dyrgripen oläst.

Senare begav jag mig ut för att ge perennalandet lite välbehövlig uppmärksamhet. Det är inte klokt vad mycket som blommat över och SÅ vildvuxet vill inte ens jag ha det.

Fram med sekatören och klippte bort all överblommad Daggkåpa, även om en groda som hoppade fram på stocken i landet tittade anklagande på mig. Skulle jag förstöra hans boning ?


Kameran åkte fram och när jag senare fick upp fotona i datorn var alla rosatonade och himlen rosa !


Kanske har det inget samband alls.
Kanske var det fel på fotografen ... kanske var det något med kameran !
Eftersom jag inte är någon hejare på fotografering kanske det kan bli rosa himlar ibland ... vad vet jag eller har blommorna kanske färgat himlen rosa ??


Var himlen rosa idag ? Neeej !
Hade jag andra inställningar på kameran ? Neeej !

Någon som kan förklara fenomenet för mig?!

4 kommentarer:

  1. Kan inte förklara fenomenet...men vackert var det!

    SvaraRadera
  2. Snacka om att vandra på rosa moln! ;o)
    Ha det så gott,
    Lydia

    SvaraRadera
  3. Oförklarligt kanske... men vackert!!! Härligt med rosa.... Å din vindlande rabatt vid staketet är sååå fin....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt! Hur det nu än kom sig:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa